En aften med ham her ...

Jeg tilbyder en række foredrag og workshops, hvor jeg kommer ud og fortæller, og arbejder med Jer om Jeres strikkeprojekter. Det kan være alt fra foredragssale og sognehuse, aftenskoler og strikkecafé i den lokale garnforretning. Her til højre, kan du læse lidt om de workhops jeg tilbyder. Kig også gerne i gæstebogen for hilsner og tilbagemeldinger fra andre som har deltaget i arrangementerne. Kontakt mig her for mere information.

"Pind 9 er min bedste ven"

Foredrag

Mit navn er Koushi. For små 5 år siden lærte jeg at strikke, og siden været enormt fascineret af al den kunst man kan skabe med garn og to pinde. Strik har siden har været en stor del af mit liv, på min helt egne facon. mottoet var "hvis jeg nu ændrer det, så bliver det til en.... ?" Den helt store åbenbaring skete for mig som deltager i Den Store Strikkedyst. En fantastisk oplevelse, som i den grad har åbnet en masse døre siden. En spændende, svær og ikke mindst kreativ rejse ud i en helt ny verden. En fascinerende og farlig verden....

 

Foredraget varer ca. 75 min, hvor jeg fortæller om mit liv med og uden strikketøj. Foredraget illustreres med powerpoint. 

 

"Den Store Strikkedyst - for en dag"

Workshop

Har du også set den TVSyd's Den Store Strikkedyst? Har du også tænkt det kunne være sjovt at prøve?

Så har du chancen her. Vi skal nemlig lege "Den Store Strikkedyst for en dag". Her kommer du nemlig til at sidde i en af de varme stole, hvor du vil blive stillet to ukendte strikkeopgaver. Du skal herefter strikke, tænke kreativt, ud af boksen, strikke alternativt, løse opgaven tilfredsstillende alt imens uret tikker.

Det vil blive en sjov og lærerig dag, hvor du forhåbentlig vil blive presset ud i at skulle tænke strik anderledes end du er vant til. Det kunne måske give dig nye ideer og tanker omkring, hvordan du kan udvikle dine egne strikkefærdigheder og ideer. Samtidig med, at du også får et indblik i, hvad deltagerne i programmerne egentlig går igennem, og det pres de oplever, i løbet af et program.

De strikkede værker får deltagerne med hjem ved dagens afslutning.

Medbring pinde og nåle og masser af godt humør. Jeg glæder mig til at se jer. 

 

varighed: 6 timer

"Englestrik - strik din skytsengel"

Workshop

Jeg starter workshoppen med at fortælle kort om hvad der drev mig til at lave bogen om strikkede engle. Hvordan jeg greb opgaven an, og hvordan den stille og roligt blev til. 

vi starter workshoppen med en gåtur. Her skal vi samle inspiration til vores strikkede engel. 

Herefter skal vi designe englen, hvori din inspiration skal være tydelig. Der er ingen opskrift. Du skal selv lave din opskrift baseret på din helt personlige inspiration, så det bliver din helt personlige engel. :)

 

Varighed 5 timer